Tervetuloa Suomi-koulun kirjastoon!

Kirjasto on mukava kohtaamispaikka kaikille. Siellä tutustutaan paitsi iki-ihaniin suomalaisiin kirjoihin myös perhehdytään tulevan vuoden aikana yhdessä kulttuuriimme mm. kirja-ja kirjailijaesittelyiden, satuhetkien sekä runopolkujen muodossa. Kirjastossa opetellaan myös tärkeitä tiedonhakutaitoja sekä luodaan mukavia kohtaamisia eri-ikäisten oppilaiden välillä. Kirjasto on ollut mukava lukunurkkaus myös suomikoululaisten vanhemmille ja toivottavasti voimme jatkaa tätäkin perinnettä piakkoin.

Koulun kirjasto on varattu yksinoikeudella ainostaan suomikoululaisille sekä heidän vanhemmilleen jokaisella koulukerralla.
Oppilaat vierailevat kirjastossa koulupäivän aikana oman opettajan johdolla. Kukin saa lainata 2 suomenkielistä kirjaa seuraavaan koulukertaan saakka. Me kirjastonhoitajat autamme yhdessä opettajien kanssa sopivien kirjojen löytämisessä sekä säilytämme oppilaiden kirjastotunnuksia, joilla lainaukset ja palautukset tehdään Wabin kirjaston lainauskantaan.

Meillä onkin upea suomenkielinen kirjavalikoima! Hyllyistämme löytyy yli 1200 kertoma- ja tietokirjaa sekä kuvakirjoja pienemmille oppilaille. Myös runoja, draamaa, dekkareita sekä fictionia on saatavana isommille lukijoille. Ihan pienimmille lukijoille löytyy myös laatikollinen pahvisivuisia kirjoja. Kirjakantaa uusitaan mahdollisuuksien mukaan. Hankintatoiveita otamme mielellämme vastaan.

Lautapelejä, äänikirjoja ja dvd-levyjä voi lainata koulukäytävän takaosasta koulupäivän jälkeen. Kukin voi lainata 1 pelin+ 1 dvd+ 1 cd seuraavaan koulukertaan saakka. Olemme auttamassa oppilaita sopivien pelien valinnassa sekä kierrämme luokissa keräämässä edellisellä kerralla lainatut pelit. Vanhemmille jää tehtäväksi huolehtia, että lainattu peli on mukana. Samasta paikasta löytyy myös laatikollinen Aku Ankkoja sarjakuva-nälkäään.

Vanhemmat ovat vastuussa kaikista lainattavista tuotteista. Kadonneesta tai vaurioituneesta tuotteesta peritään tuotteen uudelleenhankinta-hinta.
Myös kirjastossa noudatamme WABin covid -19 ohjeiden mukaisia turvallisuusohjeita. Pidämme kasvomaskeja, käytämme käsidesiä ennen ja jälkeen kirjastossa vierailun sekä pidämme huolta turvallisista etäisyyksistä.

Oikein hyvää kevätlukukauden 2021 aloitusta kaikille! Terveisin kirjastonhoitajat Katja&Terhi