Tervetuloa tutustumaan upeaan suomenkieliseen kirjavalikoimaamme! Hyllyistämme löytyy noin 1000 kertoma- ja tietokirjaa sekä kuvakirjoja pienemmille oppilaille. Myös runoja, draama, dekkareita sekä fictionia on saatavana isommille lukijoille. Kirjakantaa uusitaan ahkerasti sekä mahdollisuuksien mukaan. Hankintatoiveita otetaankin ilomielin vastaan!

Löydät meidät heti Wabin ( Elementary school) tuloaulasta, ensimmäisestä kerroksesta. Koulun kirjasto on varattu yksinoikeudella ainostaan suomikoululaisille sekä heidän vanhemmilleen jokaisella koulukerralla.

Oppilaat vierailevat kirjastossa koulupäivän aikana oman opettajan johdolla. Kukin saa lainata 2 suomenkielistä kirjaa seuraavaan koulukertaan saakka. Kirjastonhoitajat auttavat tarvittaessa sopivien kirjojen löytämisessä sekä säilyttävät oppilaiden kirjastotunnuksia, joilla lainaukset ja palautukset tehdään Wabin kirjaston lainauskantaan.

Kirjastossamme kasvaa myös meidän ikioma LUKUPUU! Se kasvaa ja  kasvattaa lehtensä jokaisesta suomikoululaisen lainaamasta suomenkielisestä kirjasta. Eniten puuhumme lehtiä kerännyttä oppilasta kiitetään lukukausittain LUKUPÖLLÖ-palkinnolla! Nyt voit kasvattaa puutamme myös kesälomasi aikana :)!

Järjestämme mahdollisuuksien mukaan erilaisia tempauksia esim.

kirjavinkkaksia, kirjailijaesittelyitä, runopolkuja, lasten- ja nuorten kirjavaihtareita sekä suosittuja satutuokioita.

LUKUPÖLLÖ muistuttaa:

Myös suomalaisia LAUTAPELEJÄ on mahdollista lainata koteihin.

Löydät ne koulukäytävän takaosasta koulupäivän jälkeen. Kukin voi lainata 1 pelin kerrallaan seuraavaan koulukertaan saakka. Peli palautetaan samaan paikkaan aamulla ennen oppitunnin alkua.

Vanhemmat ovat vastuussa kaikista lainattavista tuotteista. Kadonneesta tai vaurioituneesta tuotteesta peritään tuotteen uudelleenhankinta-hinta.

PIDÄTHÄN HUOLTA MYÖS OMASTA SUOMENKIELESTÄSI!!!

Jokaisella koulukerralla pidetään VANHEMPIEN KIRJAVAIHTARIT koulukäytävällä! Käy päivättämässä jo luetut suomalaiset pokkarisi ja kirjasi! Periaatteena: TUO yksi kirja- OTA vaikka kaksi!

Samasta paikasta löytyy myös Aku Ankka-taskukirjoja lainaksi :)!

Lukuiloa toivotellen,

Kirjastonväki